Юридична інформація в аудіорекламі

Яка юридична інформація має обов’язково прозвучати в рекламі, щоб не отримати штраф або відмову в трансляції.


 
Аудіо реклама, як й інші елементи ЗМІ, часто містить у собі контекст, який регулюється законом про рекламу. У кожній країні він має свої особливості, але є багато і подібних моментів. Наприклад: не допускається недобросовісна, недостовірна реклама, або та яка порушує етичні, гуманістичні, моральні норми тощо. У цій статті ми розглянемо юридичні питання, які найчастіше зустрічаються саме у звуковій рекламі.
 

Інформування про знижки, розпродаж чи інше тимчасове зниження ціни.

В цьому випадку обов’язковими будуть:
– терміни дії знижок,
– розмір знижки або співвідношення нової ціни до старої,
– місце де відбуваються знижки,
– джерело інформації з якого можна дізнатися докладніше.
Цей текст може звучати як в основній частині ролика, так і бути частиною скоромовки в кінці. Наприклад: акція діє з… по…, знижка до 50%, адреса магазину, деталі на сайті або деталі у продавців.
 

Згадка в рекламі про конкурси, лотерею, розіграш.

Як і в попередньому пункті необхідно вказати дату та місце проведення, а також джерело інформації про подію.
 

Аудіореклама масових заходів та всього, що стосується концертної діяльності

У подібній рекламі вказується вид музичних фонограм, що звучать під час івента. Це можуть бути фрази: використовується фонограма, живий звук… Також закон вимагає, щоб ця фраза займала не менше 5% загального хронометражу ролика.
 

Медична аудіореклама

Дозволено рекламу тільки тих лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації, які в установленому порядку дозволені в Україні; а також тих лікарських засобів, що відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування.
Також обов’язковим буде текст попередження наступного змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», яке займає не менше 15 відсотків тривалості всієї реклами.
 

Аудіореклама фінансових послуг

Реклама банківських, страхових, інвестиційних, кредитних спілок, ломбардів тощо, пов’язаних із залученням коштів населення, дозволяється лише за наявності спеціального дозволу, ліцензії, що підтверджує здійснення такого виду діяльності. Така реклама повинна містити номер дозволу або ліцензії, дату видачі та найменування органу, який видав цей дозвіл або ліцензію.
 

Реклама послуг з працевлаштування

Забороняється в рекламі про вакансії (прийомі на роботу) вказувати вік кандидатів, проявляти гендерну нерівність, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі, представникам певної раси, кольору шкіри, за політичними, релігійними та іншими переконаннями.
 

Аудіореклама житлових комплексів

Деякий час тому, потрібно було вказувати в ролику дозвіл на будівництво, ліцензію, договір на землю або свідоцтво власності, ліцензію на фінансові послуги. Більше того, сертифікат енергоефективності, якщо будинок має його ступінь. Наразі ці документи мають бути в офісі місця трансляції у паперовому вигляді – в аудіоролику їх вказувати не обов’язково.
 
Інші положення та вимоги завжди можна перевірити на державному сайті верховної ради України за цим посиланням.
 

Повернутись на головну сторінку