Типи аудіороликів та їх відмінності
Що таке аудіоролик? Які типи ауідороликів існують і який краще вибрати.
Аудіоролик – це звуковий елемент трансляції для донесення тієї чи іншої інформації до слухачів. Зазвичай, коли ми говоримо про аудіоролики, то маємо на увазі відносно короткі сповіщення для рекламування товарів чи послуг. Аудіоролики можуть мати й інші назви. Наприклад: аудіореклама, звуковий ролик, аудіозапис, рекламний ролик, аудіоспот тощо. В більшості випадків аудіоролики використовуються на радіостанціях (фм-радіо, вуличне радіо, корпоративне чи індивідуальне), в місцях масової торгівлі, як звукова частина відеоролика.
Аудіоролики можуть використовуватись не тільки для реклами, а й для сповіщеннь будь-якої інформації. Наприклад: термінові повідомлення від державних органів, умови роботи магазина чи супермаркета, ролики для автовідповідачів, підготовлені звукові файли для масових заходів, елементи ефіра радіостанції (джингли, лайнери, анонси, вступи рубрик, новин, програм тощо).
У склад аудіоролика включають: дикторський або вокальний запис, музичне оформлення на фоні, звукові ефекти. Але це не є обов’язковим правилом – в ролику може бути відсутня музика чи ефекти, без дикторської ж частини роликів практично не існує.
Рекламні аудіоролики розділяють на: інформаційний ролик, ігровий ролик, іміджевий ролик, вокальний ролик. Можуть існувати мікси типів, коли в ролику є ігрова чи вокальна частина та інформаційна.
Ми ж поділяємо на 4 основні:
– Аудіоролик-оголошення,
– Ролик з одним диктором,
– Ролик із двома дикторами,
– Пісенна реклама.
Детальніше про кожний з них:
Аудіоролик-оголошення
Це найпростіша і найбільш бюджетна одиниця аудіо реклами. Мета такого ролика просто і без зайвих елементів проінформувати слухачів. Такий ролик не використовує характерних звуків, складних словесних оборотів – у ньому диктор на тлі ненав’язливої музичної підкладки або без неї, розповідає про новинки, акції, характеристики товару тощо.
Найчастіше такі оголошення можна почути в магазинах, супермаркетах та інших торгових точках. Докладніше.
Аудіоролик з одним диктором
Порівняно з оголошенням – це вже більш художні ролики. Емоційні, комедійні чи серйозні, неспішні чи динамічні, часто з характерними звуковими ефектами та музикою на фоні, яка підкреслює текст – спектр виразних засобів надзвичайно широкий – все залежить від фантазії. Ми не поділяємо на інформаційний, іміджевий, ігровий ролик – ігровим чи іміджевим ролик стає, коли цього вимагає сценарій. Взагалі, поняття іміджевої реклами не завжди правильно трактують – будь-який ролик, що звучить в ефірі, вкладає свою частинку в імідж компанії/бренду. Іміджевий ролик просто має інші задачі РК. Докладніше.
Аудіоролик з двома дикторами
Цей тип роликів ідентичний попередньому. Відрізняється лише залученням не одного, а двох дикторів. Докладніше.
Пісенна аудіореклама
Складний у створенні, але привабливіший тип звукової реклами. Такі ролики найчастіше поєднують у собі вокальну партію та інформаційну. Вважається, що пісенну частину сприймає одна частина мозку, а інформаційну вже інша. У поєднанні двох таких активностей реклама краще сприймається цільовою аудиторією.
Сфера застосування таких роликів так само різноманітна, але не завжди універсальна – музичний стиль може бути не до вподоби потенційним клієнтам. Виходячи з цього, потрібно ретельно обирати станцію або місце трансляції та враховувати цей момент відразу під час виробництва. Докладніше.
Ролики для автовідповідачів, звукових інтерактивних меню
Насправді, такий вид роликів – це або оголошення, або ролик з одним диктором. Ми не виділяємо їх в окремий тип. На нашому сайті замовити подібні ролики можна як додаткову послугу. Докладніше.