
Типи аудіороликів та їх відмінності
Що таке аудіоролик? Які типи ауідороликів існують і який краще вибрати.
Аудіоролик – це звуковий елемент трансляції для донесення тієї чи іншої інформації до слухачів. Зазвичай, коли ми говоримо про аудіоролики, то маємо на увазі відносно короткі сповіщення для рекламування товарів чи послуг. Аудіоролики можуть мати й інші назви. Наприклад: аудіореклама, звуковий ролик, аудіозапис, рекламний ролик, аудіоспот тощо. В більшості випадків аудіоролики використовуються на радіостанціях (фм-радіо, вуличне радіо, корпоративне чи індивідуальне), в місцях масової торгівлі, як звукова частина відеоролика.
Аудіоролики можуть використовуватись не тільки для реклами, а й для сповіщеннь будь-якої інформації. Наприклад: термінові повідомлення від державних органів, умови роботи магазина чи супермаркета, ролики для автовідповідачів, підготовлені звукові файли для масових заходів, елементи ефіра радіостанції (джингли, лайнери, анонси, вступи рубрик, новин, програм тощо).
У склад аудіоролика включають: дикторський або вокальний запис, музичне оформлення на фоні, звукові ефекти. Але це не є обов’язковим правилом – в ролику може бути відсутня музика чи ефекти, без дикторської ж частини роликів практично не існує.
Рекламні аудіо ролики часто розділяють на: інформаційний, ігровий, іміджевий, вокальний або оголошення. Можуть існувати мікси типів, коли в ролику є ігрова чи вокальна частина та інформаційна.
Ми зробили простіше і просто поділяємо на такі:
– Аудіоролик з одним диктором,
– Аудіоролик з двома дикторами,
– Пісенна реклама.
Детальніше про кожний з них:
Аудіоролик з одним диктором
Емоційні, комедійні чи серйозні, неспішні чи динамічні, часто з характерними звуковими ефектами та музикою на фоні, яка підкреслює текст. Спектр виразних засобів надзвичайно широкий – все залежить від фантазії. Ми не поділяємо на інформаційний, іміджевий, ігровий ролик – таким ролик стає, коли цього вимагає сценарій. Взагалі, поняття іміджевої реклами не завжди правильно трактують – будь-який ролик, що звучить в ефірі, вкладає свою частинку в імідж компанії/бренду. Докладніше.
Аудіоролик з двома дикторами
Цей тип роликів ідентичний попередньому. Відрізняється лише залученням не одного, а двох дикторів. Докладніше.
Пісенна аудіореклама
Складний у створенні, але привабливіший тип звукової реклами. Такі ролики часто поєднують у собі вокальну партію та інформаційну. Пісенна частина впливає на емоційне сприйняття, а інформаційна – на логічне. У поєднанні двох таких активностей реклама краще сприймається цільовою аудиторією.
Сфера застосування таких роликів так само різноманітна, але не завжди універсальна – музичний стиль може бути не до вподоби потенційним клієнтам. Виходячи з цього, потрібно ретельно обирати станцію або місце трансляції та враховувати цей момент одразу під час виробництва. Докладніше.
Ролики для автовідповідачів, звукових інтерактивних меню
Насправді, такий вид роликів – це як ролик з одним диктором, але є деякі відмінності. Хоч ми і не виділяємо їх в окремий тип, на нашому сайті замовити подібні ролики можна як додаткову послугу. Докладніше.