Хронометраж аудіоролика

Яка тривалість аудіо реклами буде оптимальною.


Тривалість аудіоролика є важливим аспектом як у виробництві ролика, так і у його трансляції. Адже на більшості майданчиків відтворення звукової реклами кожна секунда може коштувати рекламодавцю значних витрат.
У радіо та телевізійних рекламних кампаніях вартість трансляції ролика може встановлюватись не тільки щосекунди, але й відповідно до стандартних форматів рекламних блоків. Наприклад: 10, 15, 20, 30 секунд тощо.
 
У реаліях сьогодення хронометраж аудіо реклами на радіо або у місцях масової торгівлі варіюється від декількох секунд до 30. Більше – це рідкість та несе у собі специфічні завдання.
 
 

Приклад аудіо ролика магазина цифрової техніки:



 
Незважаючи на різні формати рекламних блоків, важливо зберігати баланс між достатньою кількістю часу для передачі повідомлення та не завдавати занадто багато дискомфорту для слухача. Реклама, яка є занадто довгою або занадто швидкою, може викликати подразнення у споживачів або просто не сприйматись психологічно.
 

Приклад аудіо реклами для автовласників:


 

– Яка кількість слів сприйматиметься слухачами, і яку швидкість вимови обрати?

Ще у минулому сторіччі, нормальним темпом вважалось так: одна секунда – одне слово. Аудіо ролики могли тривати до хвилини і більше. Але зі збільшенням потоків інформації слухачі та глядачі (особливо молодь) сприймають все більше, швидше і коротше. Тепер нормальною швидкістю вважається три слова на дві секунди та хронометраж до 30 секунд. Відповідно, чиста дикторська начитка без інших звукових елементів має такі результати:

10 секунд – 15 слів,
15 секунд – 22 слова,
20 секунд – 30 слів,
30 секунд – 45 слів.

Однак, не варто орієнтуватись на такі підрахунки зі стовідсотковою впевненістю. У різних випадках, наприклад ігровій рекламі, кількість слів може бути меншою – актори часто-густо використовують паузи або вставні слова для більш реалістичного діалогу.
 

Приклад аудіо ролика ресторану:


 

– Яку довжину аудіо реклами обрати?

Усе залежить від задач, бюджету або обмежень на місцях трансляції, кількості інформації ті інших чинників. Однак для рекламного ролика на радіо або в ТЦ радимо не перебільшувати довжину в 40 секунд. Якщо ж інформації забагато, можливі різноманітні підходи у чергуванні рекламних сповіщень. Це може бути як серійна реклама так і комбінована трансляція довгого ролика + його коротшого варіанту для нагадування.
 

Приклад ролика фітнес клубу та його нагадування:



 

– Чи може для підрахунку тривалості допомогти хрономер?

У мережі існують програмні хрономери, які лічать слова згідно своїх алгоритмів. Але цей інструмент теж не дає точного результату. Коли важлива кожна секунда не варто довіряти його підсумкам.
Кращим підходом буде зорієнтувати студію на який записується ролик у бажаному хронометражі. Досвідчений спеціаліст зможе точно дати відповідь по кожному тексту. Важливо узгодити цей момент до запису ролика для уникнення подальших маніпуляцій зі звуком – вони не завжди приносять гарний результат.
 

Дякуємо за увагу. Усім миру та вдалих рекламних кампаній.
 
Повернутись на головну сторінку